Young Volunteers
כנפיים  סגול כהה.png

מיזם - בוא נדבר על זה

מפגשים פותחי תודעה בנושאים חברתיים בוערים לבתי ספר
צרו קשר לבניית תוכנית מותאמת לפי צורך 

 

"חרם לא בבית ספרנו"

מיזם פותח תודעה בנושאים חברתיים רגשיים בדגש על חרם קבוצתי ויחסים חברתיים

לילדי יסודי וחטיבה

מפגשים חווייתיים, מעשיים ודינמיים, מעשירים ומשני תודעה

 

מהות המפגשים

סדרת מפגשים שמציפים את נושא החרם הקבוצתי והשלכותיו האישיות ועל הקבוצה.

המפגשים מועברים דרך כלים ושיח מעולמות תוכן שונים כמו תיאטרון, קול, משחקי תפקידים, דיאלוגים, שפת גוף ותנועה, אומנות ההקשבה ודינמיקה קבוצתית.
המפגשים בנויים בצורה חוויתי ומוחשית מתוך הבנה כי הפנמה מיטבית של תהליכים, מחשבות ותפיסות מתבצעת דרך רגשות ותחושות, דרך חוויה בה המשתתף לוקח חלק פעיל, חש ומרגיש בעצמו, כיצד הוא מושפע ומשפיע בתוך סיטואציות שונות ומתוך פיתוח הזדהות לרגשות של אחרים שהוא מזהה גם בתוך עצמו.

 

יעדים ומטרות – הגדרה מהו חרם קבוצתי, יצירת מרחב בטוח המאפשר שיח פתוח בנושא חרם קבוצתי, אלימות מילולית ופיזית, לחץ חברתי ועוד.

הצפת השיח לצורך הרחבת המודעות לנושא והשלכותיו על הפוגע והנפגע ומתן כלים פרקטים להתמודדות ודרכי פעולה.

 

הדרך – הפנמה דרך שיח קרוב וחוויה חושית

התנסות בפועל עם רגשות ותחושות – כיצד הם באים לידי ביטוי בגוף ובנפש

יצירת אמפתיה, הזדהות והבנה, אישית וקבוצתית עם "הקרבן".

שיקוף ההבנה על האפשרות שלנו לעצור ולבחור כיצד לנהוג.

נירמול ומתן לגיטימציה להבנה שבכולנו קיים חשש מדחייה ושאנחנו אמנם שונים בדברים רבים
אך דומים בדבר אחד מהותי: הרצון לאהבה, שייכות ונראות.

הצפת ההכרה שבכולנו יש גם נפגע אך גם היכולת להיות בצד הפוגע.

 

הכלים – גוף, קול, תנועה ושיח אישי אינטימי וקרוב

שימוש בכלים המסייעים בהפנמת הערכים החשובים, דרך חוויה אישית וקבוצתית.

העברת המסרים בצורה דינאמית דרך משחקי תיאטרון, משחקי תפקידים ודמויות,
שפת גוף ותנועה, שיקוף של שפת הגוף כמבטאת רגשות, ועבודה עם גלי הרגש שבנו.

 

מקום מרכזי ניתן לשיח פתוח ושיתופים, תרגול הקשבה מקרבת
הקשבה מתוך לב פתוח ועיניים טובות והאזנה ללא שיפוט.

חיזוק ההבנה כי רגשות ותפיסות שקיימים אצל מישהו אחר, הם אישיים שלו
ואינם מגדירים את מי שאני.

 

הערך המוסף – הפנמה ורכישת כלים פרקטיים

במהלך המפגש הילדים עוברים חוויה משמעותית של הבנת נושא החרם הקבוצתי.

כאשר הנושא מדובר באופן פתוח ובגובה העיניים, הכוח שלו ככלי כוחני- יורד.

הילדים מגלים בתוכם כיחיד וכקבוצה כלים להתמודדות.

מחדדים את היכולת לזהות על עצמם ועל האחר תחושות לא נעימות

מתרגלים הקשבה מקרבת ואמפתיה מתוך הזדהות וחמלה,

מבינים מהו חוסן פנימי שבא בין השאר מתוך ההכרה ביכולת שלנו לקחת אחריות ולבחור את הפרשנות שלנו והתגובה שלנו לאירוע מסוים.

תדמית סדנא.jpg

מי אני ולמה בחרתי לעסוק בתחום הזה

כשהייתי בחטיבה, עברתי חרם שבסופו עברתי לבית ספר אחר.

נסיבות ילדותי הביאו אותי לאבד את תחושת הבטחון העצמי, להתכנס בתוך עצמי ולהתבייש במי שאני.

החרם שחוויתי נשאר איתי עד היום ולא עזב לרגע.

הוא הטמיע בי את החשש לזהור החוצה ולהאיר את אורי הפנימי,
ואת החשש מלצמוח, ולגדול.

רק בבגרותי התחיל תהליך איטי שבו למדתי להפוך את הטראומה שחוויתי למקפצה לריפוי עצמי.

אני רואה בכך את השליחות והיעוד שלי להעביר את מה שלמדתי והבנתי, הלאה.

לימודים הכשרות ונסיון

  • מנחת קבוצות בנושאים חברתיים בשילוב תיאטרון מעל עשרים שנה

  • מנחת סדנאות למיניות בריאה לנוער

  • מנחת סדנאות לריפוי בעזרת סיפורי חיים וכתיבה טיפולית

  • BA במדעי החברה והרוח

  • בוגרת לימודי בימוי תיאטרון קהילתי 

  • בימאית, כותבת יוצרת, חוקרת את מסע החיים, אישה בתנועה ואמא לשלושה.

  • מעבירה הלאה את מסעי האישי על מנת להדהד אותו החוצה ולעורר שינוי חברתי.

 

אני רואה בעולם התיאטרון והבמה ובעבודה קבוצתית כלי עוצמתי וטרנספורמטיבי להעברת מסרים והפנמה.

בשיח פתוח, שיתופים מהלב ובצורה תחושתית דרך עבודת גוף, קול ודמיון, מילים ושפה. הכרת הקולות הפנימים שלנו כשחקנים מרכזיים בחיים שלנו, והבנה שבידינו חופש הבחירה להחליט כיצד אנחנו מספרים את סיפור החיים שלנו והכרת היכולת שלנו להיות "הבימאים של חיינו", לקחת אחריות ולהניע אותם למקומות שמזמנים לנו צמיחה, התפתחות, ראיית הטוב והפצתו החוצה מאיתנו והלאה, מתוך הנחת היסוד- שהשינוי מתחיל בי.

בוא נדבר על זה

אי אפשר ללמד אדם דבר אפשר רק לעזור לו לגלות זאת מתוך עצמו

היה אתה השינוי שאתה רוצה
לראות בעולמך
מהטמה גנדי

פתגם סיני עתיק אומר - כשאני שומע אני שוכח כשאני רואה אני זוכר כשאני עושה אני מבין